Sultan Hint Filmi 2016 Konusu ve Yorumum

03:03:00

  Sonunda , günler sonra bilgisayarımın başına geçip film yazısı yazabildim . Aslında tatilde 20 civarı film izledim , bu filmi izleyeli bir kaç gün oldu ama filmi o kadar beğendim ki , ilk bu filmi yazmak istedim . Filmi iki kere izledim, ilkinde güya kuzenimle izleyecektik ama kuzenim uyudu ve ben tek başıma izledim . Aradan iki gün geçti , zorla Fatıma-Tüz Zehra  'ya izlettim . Fatıma- Tüz Zehra 'nın film izlerken bir huyu vardır heyecanlandı mı, sinirlendi mi, ya da duygulandı mı sizi sarsıp , bana niye böyle film açıyorsun diye kızmak . Bu seferde bolca çığlık atıp , kızdı , beni sarstı , şükür tek parça kurtuldum  - film izlerken sinirlenince bana da oluyor bazen bu - .


  King Khan'lar arasında benim favorim hep Shahrukh Khandı .  ' Dı ' diyorum çünkü son zamanlarda - Fan hariç - yer aldığı filmleri gerçekten de sevemedim . Onun yerine Salman Khan favorim olmaya başladı , son zamanlarda çektiği filmler o kadar güzeldi ki .
SRK yoktu ama dedikodusu yapıldı
  Her neyse bizim Salma'nın filmi çıktı , hatta sinemada da gösterildi - miş daha doğrusu benim haberim yoktu - , ama ben vizyondan kalkınca öğrendim bunu . Baya üzüldüm , neyse haberim olsa da tatilde gidemezdim .

  Yine çok lak lak ettim , hemen konusuna geçiyorum :

  Pro-Takedown , serbest stil dövüştür ve dünya çapında en çok izlenen ve kazandıran ilk beş spordan biridir . Fakat ne var ki bu dövüşün yapıldığı yer olan Hindistan'dan hiç dövüşçü çıkmamıştır ve bu durum onların bütün bütçeyi bitirmesine yol açmıştır .


  Tek yol, altı ay içinde birini eğitip bu turnuvaya sokmaktır, fakat kim altı ay içinde bu işi öğrenip dövüşecek kabiliyettedir ? Bu soruya yanıtsa ' Sultan ' (Salman Khan )  olmuştur , Sultan efsanevi bir güce sahip bir güreşçidir fakat o , güreşi yıllar önce bırakmıştır .


  Ondan başka şansı olmayan Pro -Takedown sahibi olan Aakash onun hikayesini araştırmaya başlar ,
ve gerçekleri öğrenir . Sultan 8 yıl önce , işsiz güçsüz , laylaylom bir hayat yaşayan biridir . Fakat bir gün yolda bir motosiklet ile çarpışır, ve sinirlenip motosikletin sahibine vurur . Ama bilmediği bir şey vardır , motorun sahibi bir kızdır ve onu bir güzel döver.

  Aarfa ( Anushka Sharma ) yani motorun sahibi , bir güreşçidir ve dahası eyalet birincisidir . Sultan bu kıza vurulur ama Aarfa onu aşağılar . Buna çok gücenen Sultan güreşi öğrenmeye karar verir ...


  Fakat Sultan bunu nasıl başaracaktır ? Yada Aarfa onu sevecek midir ? Peki Sultan ne yaşamıştır da , güreşi bırakmıştır ? En önemlisi dövüşmeyi kabul edecek midir ? Devamı film de ...

  Konusunu yazdığıma göre bol spoiler içeren eleştiri yazıma geçebilirim ;

  * Öncelikle Allah herkese Anushka Sharma şansı versin diyorum , çünkü kızın asık yüzüne ve genç yaşına rağmen Bollywood 'un en iyileri ile rol alabilen bir bacıdır kendisi . Oyunculuğuna bir şey demem ama , o asık surat gerçekten sinirimi bozuyor . Özellikle PK dan sonra dudağına ne yaptırdıysa iyice asık durmaya başladı , neyse ki PK da fazla gülüyordu .

Bu sahnede güzel durması gerekirken asık suratı yüzünden çirkin durmuş
  Zaten Rab Ne Bana Di Jodi de SRK çektirdiklerinden sonra kadından soğumuştum , ama bu filmde o kadar asık suratlıydı ki , ekrana yumruk atmamak için kendimi zor tuttum . Filmin tam bir saati asık suratlı durdu sonra , az bir şey güldü sonra yine asık surat geri döndü . Ve beni en sinir eden , Sultan dan nefret eden Aarfa , madalya kazanınca bir anda zavallı çocuğu sevmesi oldu . Fakat çocuğu öldükten sonra ona hak verdim . - O kadar laf etsem de bu role en çok sanırım Anushka uyuyor .-


  * Salman Khan 'ı ilk görünce dedim bu adam bir yıl da çökmüş oldu , sonra anladım ki rol gereğiymiş . Bence Salman Khan iri vücutlu biri olduğu için böyle duygusal roller daha bir farkı duruyor .

İlk bir saat çok sevdim karakterini sonra bu adam bir saçmalamaya başladı o zaman biraz sövmüş olabilirim - mecazi yani , ben küfresiz bir insanım * - . Egosuna yenilmesi , bencilliği beni deli etti , fakat bebek ölünce ben bir yıkım yaşayıp delirdim, Aarfa 'ya sonuna kadar hak verdim . Ama adam gerçekten ferişan oldu bir yandan da acıdım . Sonunda ki egosu ile savaşması çok güzeldi . Adamları pataklayınca bir rahatladım nedense , Fatıma-Tüz Zehra da , filmle birlikte gaza geldi şuanda sana tekme atmak istiyorum dedi - tepki yok , hahaha - .


  * Kan bağışının öneminin vurgulanması çok güzeldi , belki biraz fazla çarpıcı bir şekilde oldu ama yine de çok güzeldi .

  * Türkiye ile ilgili sahneler görmek sevindirici idi  .


* Fakat yinede ,Anushka ve Salman uymaz diyordum ama garip bir şekilde , uymuşlar . Anushka 1.75 , Salmandan uzunluğu biraz rahatsız etti ama bu kadına hep kısa abilerimiz geliyor nedense.


* Elinoğlu izleyenler anlar , hahaha .



You Might Also Like

12 yorum

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen iyi kıvırmış bu rolü, herhalde bizim diğer oyuncu bacılar yapamazdı :D

      Sil
  2. Oooo Baya yazmışın sonrada yetişemiyorum. Gayet iyisin Nur Güzel paylaşım olmuş Dizi izleyenler birebir arşiv :) Emeklerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zar zor yetişiyorum yine , gönül isterki hergün yazıyım . Teşekkürler ^^

      Sil
    2. Önerileri okuyoruz uyguluyoruz Stresi yasakladım İkimize Hala öneriler geliyor arada bak...

      Sil
    3. Tamam bakarım , stres yasak ^^

      Sil
  3. Bunu da izlenecekler listeme aldım .
    Konusu hoşuma gitti .
    Birde Türkiye lafı geçmesi hoşuma gitti 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada hint filmlerinde geçiyor bende seviniyorum. Sana iyi izlemeler o zaman^^

      Sil

//]]>